Portakal Haber Ajansı
ANASAYFA HABER ARA FOTO GALERİ VİDEOLAR ANKETLER SİTENE EKLE RSS KAYNAĞI İLETİŞİM
Foto HaberK.KoşullarıKünyeReklamTP - PH Arşiv

HABER ARA


Gelişmiş Arama

EN ÇOK OKUNANLAR

ÖNEMLİ LİNKLER



Nöbetçi Eczaneler

Tekirdağ EĞİTİM-Öğretim'de Başarısız mı?

Tekirdağ EĞİTİM-Öğretim'de Başarısız mı?

Tarih 02 Temmuz 2019, 01:03 Editör ANKARA TBMM Hab

CHP Tekirdağ Milletvekili Dr. İlhami Özcan AYGUN; "Üniversiteye yerleştirme sınavında 66. olan kentimiz Liselere Giriş Sınavı’nda (LGS) da 40. olmuştur." diyerek, bunun NEDENLERİNİN araştırılmasını istemektedir... Pha/S.paşa-TEKİRDAĞ/YerelHABERMERKEZİ-Eğitim-Politika/TÜRKİYE

Tekirdağ EĞİTİM-Öğretim'de Başarısız mı? 
CHP Tekirdağ Milletvekili Dr. İlhami Özcan AYGUN; "Üniversiteye yerleştirme sınavında 66. olan kentimiz Liselere Giriş Sınavı’nda (LGS) da 40. olmuştur." diyerek, bunun NEDENLERİNİN araştırılmasını istemektedir...

TRAKYA'nın sorunlarının yanında, TÜRKİYE'nin birçok sorununun TBMM'de görüşülmesini sağlayan CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi GÜRER'den sonra, Türkiye Milletvekilliğinde 2. sırada görülen CHP Takirdağ Milletvekili Dr. İlhami Özcan AYGUN; Bu kez de, EĞİTİM-Öğretimde NEDEN GERİ KALDIK? diye sorarken, ALT başlıklarıda şöyle sıraladı;
1- TEKİRDAĞ’IN SINAVLARDA DÖKÜLMESİNİN NEDENİ BECERİKSİZ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜDÜR!
2- SANAYİNİN BEŞİĞİ TEKİRDAĞ, EĞİTİMDE BAŞARISIZ KALIYOR!
3- İLİMİZ TEKİRDAĞ, ÜNİVERSİTEYE GİRİŞ SINAVLARININ ARDINDAN LİSEYE GİRİŞ SINAVLARINDA DA 4- MAALESEF GERİDE KALDI! İLİMİZ, 81 İL ARASINDA 40. SIRAYA DÜŞMÜŞTÜR
5- SANAYİ KENTİ TEKİRDAĞ’DA MATEMATİK ORTALAMASI, TÜRKİYE ORTALAMASININ BİLE ALTINDADIR. 2.76 MATEMATİK NET ORTALAMASI, KENTİMİZ İÇİN ÜZÜCÜDÜR. BU TABLO, TEKİRDAĞ’DA MATEMATİK VE BİLİM ÖĞRETİLEMEDİĞİNİ GÖSTERMEKTEDİR!
6- TEKİRDAĞ’DAKİ BAŞARISIZLIĞIN NEDENİ, YETERSİZ EĞİTİM YATIRIMI VE TEKİRDAĞ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞܒNÜN BECERİKSİZLİĞİDİR
7- TEKİRDAĞ’DA YAPILAN EĞİTİM ÇALIŞTAYI, ALDIĞI PUAN NEDENİYLE İMAM HATİPLERE ZORUNLU OLARAK GÖNDERİLEN ÇOCUKLARIN DEVAMSIZLIK YAPTIĞINI DA ORTAYA KOYDU. DEVAMSIZLIK DA AKADEMİK BAŞARISIZLIĞA NEDEN OLDU!


Dr. İlhami Özcan AYGUN; CHP Tekirdağ Milletvekili olarak 7 ALT başlıkta topladığı tespitlerini şöyle açıklama gereği duydu:
Türkiye’deki liselere geçiş ve üniversiteye yerleştirme sınavlarında ilimiz Tekirdağ’ın başarılı sonuçlar elde edememesi, bizleri derinden üzmektedir. Üniversiteye yerleştirme sınavında 66. olan kentimiz Liselere Giriş Sınavı’nda (LGS) da 40. olmuştur. Kişi başına düşen milli gelirde Tekirdağ’ımızın çok gerisinde kalan kentler, eğitimde büyük başarılar elde etmiştir. Sanayi kenti olan Tekirdağ’ımız ise Matematikte 2.76 net ortalaması ile Türkiye ortalamasının bile gerisinde kalmıştır. Bu sonuçlarda, öğrencilerin istekleri dışında zorunlu olarak imam hatip okullarına gönderilmesi de etkilidir. Zira Milli Eğitim Bakanlığı’nın Tekirdağ’da yaptığı çalıştay, imam hatip okullarında devamsızlığın yüksek olduğunu ortaya koyarak, bu konudaki düşüncemizi haklı kılmaktadır.
SORUMLU EĞİTİM YÖNETİCİLERİDİR!
20 sorudan oluşan Matematik testinde 5.09 olan Türkiye net ortalamasının yetersizliği tartışılırken, ilimizin bu ortalamanın dahi altında kalması düşündürücüdür. Bu tablo, kentimizdeki çocuklara yeterli kalitede bilimsel eğitim verilemediğini kanıtlamaktadır. Elbette ki sonuçlardan, öğrenciler değil, basiretsiz yöneticiler sorumludur.
Ülkemizin en çok vergi veren kenti olan Tekirdağ, hak ettiği oranda eğitim yatırımı alamamaktadır. Göç alan kentimizde derslik sayısı yetersizdir, öğretmen başına düşen öğrenci sayısı Türkiye ortalamasının üzerindedir. Tekirdağ’da eğitim planlaması bilimsel ölçütler yerine ideolojik ve eş-dost-ahbap ilişkileri ile yapılmaktadır. Bu nedenle Tekirdağ’daki başarısızlığın birinci derecede sorumlusu AK Parti iktidarı ve Tekirdağ İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün beceriksiz yönetimidir.

SAYISALIN YANI SIRA SÖZELDE DE BAŞARISIZ KALDIK
Tekirdağ,  LGS’de 81 il arasında 40. sırada yer almıştır. İlimizde Matematik net ortalaması 2,76, Türkçe net ortalaması 10,11, Fen Bilimleri net ortalaması 7,62, TC İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük net ortalaması 6,42, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi net ortalaması 6,09, Yabancı Dil net ortalaması 3,97 olmuştur.
Türkiye geneline baktığımızda Matematikte 5,09, Türkçe’de 11,75, Fen Bilimlerinde 9,97, T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülükte 6.88, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi’nde 6,83 ve Yabancı dilde 4.65 net ortalama elde edilmiştir.
Söz konusu sonuçları kıyasladığımızda Tekirdağ’ın Sayısal dersler olan Matematik ve Fen Bilimlerinin yanı sıra sözel dersler olan Türkçe, TC İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ile Yabancı dilde dahi Türkiye ortalamasının altında kaldığı görülmektedir. Yani kentimiz öğrencileri hem sayısalda hem de sözelde başarı elde edememiştir.

TEKİRDAĞ’DA BİLİMİN GEREKTİRDİĞİ EĞİTİM YOK!
Sonuçlar, Tekirdağ’da gerçekleştirilen eğitimin; bilimin ve aklın gereklerine uygun yapılmadığını, eğitim planlaması ve stratejisinin olmadığını ortaya koymaktadır. Tekirdağ’daki çocuklarımıza çağın koşullarına uygun bilimsel eğitim verilmemektedir. Yap-boz tahtasına dönüştürülen sınavlar sonucunda, çocuklar istemedikleri okul türlerine, imam hatip okullarına zorunlu olarak kaydedilmektedir. Tüm yatırımlar, sadece imam hatip okullarına yönlendirilmektedir.
Tekirdağ’da İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nce gerçekleştirilen “Eğitimin Niteliğini Geliştirme Çalıştayı’nda, tespitlerimizin doğruluğu da ortaya konmuştur.
Bu çalıştayda, imam hatip okullarında akademik başarının düşük olduğu, okulu terk eden öğrenci sayısının yüksek olduğu ve en çok devamsızlık olan okul türleri arasında yer aldığı ortaya konmuştur.
Çocukların, sırf aldıkları puan nedeniyle istemedikleri okul türlerine zorla yönlendirilmesinin sonuçları ağırdır. Bu anlayış, eğitim bilimlerine aykırıdır, çocuklarımıza haksızlıktır.

GÖÇ VAR, YATIRIM YOK!
Tekirdağ, sanayi ve tarım potansiyeli nedeniyle ülkemizin en çok göç alan illeri arasında yer almasına karşın, eğitim yatırımlarında üvey evlat muamelesi görmektedir.
Ortaokul kademesinde öğretmen başına düşen öğrenci sayısı Türkiye genelinde 16 iken, bu oran Tekirdağ’da 18’dir. İlkokulda bir öğretmene Türkiye genelinde 17, Tekirdağ’da 18 öğrenci düşmektedir. Bir derslikteki öğrenci sayısı ilkokul-ortaokul düzeyinde Türkiye genelinde 24 iken bu oran Tekirdağ’da 27’dir. Ortaokulda okullaşma oranı Türkiye genelinde yüzde 94.5 iken Tekirdağ’da yüzde 94.3’tür.
Tekirdağ, Türkiye’ye kattığı katma değer nedeniyle eğitimdeki bu hakkaniyetsiz tutumu hak etmemektedir. Göç nedeniyle artan nüfusa göre derslik ve laboratuvar yapılmamakta ve öğretmen atanmamaktadır. Başarılı okullardaki öğretmenler dağıtılmakta, başarı oranı düşürülmektedir. 
Tekirdağ İl Milli Eğitim Müdürlüğü ise liyakatli kadrolar ile yönetilmemektedir. Bilimsel eğitim ve planlama yapılmamaktadır. Eş-dost-ahbap ilişkileri ile yürüyen israf bürokrasisi, genç nesillerin dinamizmi ve ihtiyaçları karşısında basiretsiz kalmaktadır.
Şüphesiz eğitimde gelinen bu tablonun birinci derecede sorumlusu olan AKP’dir. Bilim esaslı planlı eğitim modeli olmadan ayağa kalmak mümkün değildir!
Pha'nın NOTU: Bu konuda, fahri köşe yazarımız Hasan ERGE; EĞİTİM CİDDİ BİR İŞTİR, 66´YA BAĞLANAMAZ! başlığıyla bu konuyu ilk dile getirenlerden olmuştur;
Yine geçtiğimiz günlerde İYİ Parti İL Başkanı Sertaç ALKAYA'da, bu konuda bir bülten yayımlayarak, LGS SONUÇLARINA TEPKİ göstermiş ve ‘YANDAŞLIK VE KAYIRMACILIK EĞİTİMİMİZİ FELÇ ETMİŞTİR’ demiştir...
CHP Tekirdağ Milletvekili, Dr. İlhami Özcan AYGUN'da;  Seçim çalışmaları dışında BOŞ Durmayan ÜRETKEN bir Milletvekili, 24 Haziranda, "ASKER gıda Zehirlenmesi hk.", 22 Haziranda, Ayhan OKUR, Sosyal Medyada Nefret Suçu İşliyor hk." 20 Hziranda, "Hollanda'ya Beyin Göçü hk." 16 HAZİRAN'da da ise; "Kredi Borcu son 17 yılda 178 kat arttı hk." 16 Haziran da yine; "Çiftçi (Borçları) Ödemeleri takside bağlandı hk." bültenler yayımladı bu arada İSTANBUL Seçimlerine destek verdi çalışmalara, ziyaretlere katıldı Ramazan ve RAMAZAN  BAYRAMI Sonrası... MAYIS ayında ve diğer zamanlarda da, pek boş durmayı sevmeyen çalışkan HEMŞEHRİMİZ Dr. İlhami Özcan AYGUN, İlk seçimlerde, TC EKONOMİ Bakanı olacak CHP Başkan Yardımcısı Faik ÖZTRAK'tan sonra, CHP'de TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARIM VE ORMAN BAKANLIĞI'na en çok yakışacak biri olarak KULİSLERDE dile geliyor, diğer yandan da, CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi GÜRER'den sonra; TÜRKİYE Milletvekilliğine EN Yakışanı olduğu söylenebilir...

Bu haber 98 defa okunmuştur.

Twitter  Facebook  Google  Delicious  FriendFeed  StubmleUpon  Digg  Netvibes  Reddit

Siyaset

Seçimler ve Türkiye’nin Gündemi

Seçimler ve Türkiye’nin Gündemi "Türkiye'ni EN ESKİ Kurucu STK'sının Genel BAŞKANI'ndan Bir BAKIŞ..!" başlığıyla web sitelerimizin vitr...

Saadet PARTİSİ Çorlu İLÇE Başkanlığının Haftalık; GÜNDEM Değerlendirmesi.!

Saadet PARTİSİ Çorlu İLÇE Başkanlığının Haftalık; GÜNDEM Değerlendirmesi.! Saadet Partisi Çorlu ilçe Başkanı Aytuğ Aslan gündemdeki konuları değerlendiren bir MEDYA açıklaması yapmıştır... P...
İSTANBUL SEYAHAT SOSYAL YÖNÜ OLAN BİR İŞLETMEDİR15 Ağustos 2019

ANKET

SANAL BASIN'ın İnternet Tiraj Değerlendirmelerini İnandırıcı Buluyormusunuz? SANAL BASIN'ı Ne Kadar Önemsiyorsunuz?






Tüm Anketler

Şans Oyunları

booked.net

Dost Siteler





















sanalbasin.com uyesidir Toplist25
Twitter Facebook

Tüm hakları Portakal Haber Ajansına aittir kaynak belirtilmeden yazı ve görsellerin kullanılması yasaktır (c) 2013..2018 | Powered by SoykanSoft
RSS Kaynağı | Yazar Girişi | Yazarlık Başvurusu

Altyapı: MyDesign Haber Sistemi